• روابط عمومی و امور آگهی ها : 03135544027
  • iranpour@presssimayeshahr.ir : ارتباط مستقیم با مدیر مسئول

روزنامه اقتصادی ، اجتماعی سیمای شهر

شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ April 20 , 2024
SIMAYESHAHR PRESS
13

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان:

۷۰ هزار هکتار طرح آبخیزداری در اصفهان اجرا می‌شود

  • ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
  • کد خبر : 16
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان گفت: ۷۰ هزار هکتار طرح آبخیزداری و آبخوانداری تا پایان امسال در این استان اجرا می‌شود.

ابوطالب امینی در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح‌ها در قالب ۱۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان اجرا خواهد شد و قرار است تا پایان تیرماه سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد که البته تخصیص به موقع اعتبارات در این ارتباط ضروری است.

وی ادامه داد: طرح‌های مورد اشاره در ۱۳ شهرستان استان اجرا می‌شود و استحصال افزون بر ۳۷ میلیون متر مکعب آب و سیلاب را به دنبال خواهد داشت.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان اضافه کرد: ساخت سازه‌های پخش سیلاب، احداث بند خاکی و بندهای سنگی ملاتی بیشترین تعداد طرح‌های مذکور را شامل می‌شود و در مناطقی که بیشتر با خطر سیلاب روبه رو هستند به اجرا در خواهد آمد.

امینی با اشاره به نقش موثر افزایش سازه‌های آبخیزداری در کنترل فرسایش خاک تصریح کرد: تا حد امکان باید از این پدیده که اثرات منفی بر جا می‌گذارد جلوگیری شود و از بهترین راهکارهای آن اجرای طرح های نامبرده با هدف مهار سیلاب و سیل است.

وی با بیان اینکه اصفهان در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد گفت: بر همین اساس تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی، چشمه‌ها و قنوات باید با حجم بیشتری از طرح‌های آبخیزداری انجام شود.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان خاطرنشان کرد: سیل بهار سال ۹۸ در کنار تمامی خسارات و ضررهایی که به دنبال داشت اهمیت هرچه بیشتر احداث سیل بندها را نشان داد و این امر بویژه در مناطق کویری باید بطور جدی دنبال شود.


کلید واژه ها : آبخیزداری آبخوانداری

    ایرنا

نظر دیگران

ارسال نظر