• روابط عمومی و امور آگهی ها : 03135544027
  • iranpour@presssimayeshahr.ir : ارتباط مستقیم با مدیر مسئول

روزنامه اقتصادی ، اجتماعی سیمای شهر

جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ April 25 , 2024
SIMAYESHAHR PRESS
24

سرپرست گروه موسیقی نغمه اصفهان:

موسیقی سنتی ایران در جهان با نام استاد شجریان گره خورده ‌است

  • ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
  • کد خبر : 27
سرپرست گروه موسیقی بین‌المللی نغمه اصفهان گفت: موسیقی سنتی ایران در جهان با نام محمدرضا شجریان گره‌خورده و هر جا سخن از هنر ایرانی است نام این استاد پرآوازه کشورمان می‌درخشد.

مسعود اهتمام در گفت و گو با ایرنا افزود: مرحوم استاد شجریان از تاثیرگذارترین هنرمندان موسیقی تاریخ ایران در جهان شناخته شده و جزو افتخارات بین المللی کشور محسوب می شود که در نوع خود بی‌نظیر است.

وی با بیان این که استاد شجریان به معنای واقعی کلمه از هنرمندانی بود که الگوی بسیاری از جوانان این مرز و بوم است، تصریح کرد: این استاد آواز در خوشنویسی و خط نستعلیق استاد نمونه‌ای که مانند وی بندرت خوهیم داشت.

سرپرست گروه موسیقی بین المللی نغمه با بیان اینکه خسروآواز ایران مؤلف کتاب‌های مختلفی در حوزه مویسقی بود، یادآور شد: این استاد پرآوازه ایرانی مبدع چند ساز موسیقی است و جزو ۵۰ صدای برتر جهان در هنر موسیقی بوده است.

اهتمام تصریح کرد: استاد شجریان موسیقی سنتی را در بین نسل جوان به شهرت جهانی رساند و خبر درگذشت او فراتر از مرزهای ایران و درجهان باری از غم و اندوه را برای هنرمندان موسیقی به ارمغان آورد.

وی تصریح کرد: در حدود سه سال پیش برای رسیدن به محل اجرای کنسرتم در  کنار آرامگاه مولانا در کشور ترکیه سوار بر تاکسی شدم و راننده وقتی فهمید ایرانی هستم لوح فشرده استاد شجریان را با امضای او با افتخار به من نشان داد و از وی شروع به تمجید کرد که باعث غرور هر ایرانی است.

وی با بیان اینکه در کشورهای مختلفی که کنسرت برگزار می‌کردم همیشه صحبت از این استاد فرزانه و صدای مانای او بود، افزود: بعد از درگذشت وی بیشتر دوستان و همکاران من در حوزه موسیقی از کشورهای مختلف به من پیام تسلیت دادند و نشانه بین المللی بودن استادآواز ایران است.

اهتمام با بیان اینکه صدای استاد شجریان برای همیشه در تاریخ موسیقی ایران و جهان ماندگار است به دعای ربنای وی اشاره و اضافه کرد: این دعا هدیه‌ای معنوی از طرف این استاد بزرگ به مردم ایران و جهان است.

گروه موسیقی نغمه اصفهان با بیش از ۲۰ سال سابقه هنری به زبان های شیرین و لهجه های دلنشین مناطق مختلف ایران مانند لُری، کردی، آذری، بختیاری، گیلکی و مازندرانی در مجامع مختلف ملی و بین المللی برنامه اجرا کرده است.

استاد محمدرضا شجریان پس از سال‌ها مبارزه با بیماری سرطان در هفدم ماه مهر دارفانی را وادع گفت.

محمدرضا شجریان (زادهٔ اول مهر ۱۳۱۹ در مشهد) موسیقی‌دان، آهنگ‌ساز، خواننده و خوشنویس ایران زمین و نامزد ۲ جایزه گرمی بود که توسط سایت انجمن آسیا به‌عنوان پرآوازه‌ترین هنرمند موسیقی اصیل ایرانی معرفی شد. همچنین روزنامهٔ ونکوورسان او را یکی از مهم‌ترین هنرمندان موسیقی در سال ۲۰۱۰ و یکی از ۵۰ صدای برتر جهان معرفی کرده‌ بود.

شجریان در طول فعالیت هنری خود موفق به تولید حدود ۶۰ آلبوم موسیقی، خوانندگی در تیتراژ فیلم‌هایی چون دلشدگان، ابجد و زمستان، و اجرای بیش از ده‌ها کنسرت داخلی و بین المللی شد.


کلید واژه ها : شجریان موسیقی موسیقی_سنتی

    ایرنا

نظر دیگران

ارسال نظر