رسیدن به موفقیت با انجام ندادن چند کار ساده
رسیدن به موفقیت فقط با انجام تلاش های متوالی صورت نمی گیرد، بلکه برخی از کارهای بسیار ساده ای هستند که شما را در رسیدن به موفقیت ناکام می گذارد.
همه ما در زندگی فعالیت هایی را برای رسیدن به موفقیت انجام می دهیم که تنها 20 درصد از تمامی تلاشمان صرف رسیدن به موفقیت می شود و باقی آن یعنی حدود 80 درصد از آن صرف عادت های وقت گیر می شود و هدر می رود. عوامل مختلفی ما را از رسیدن به موفقیت باز می دارد که یکی از این عوامل هدر دادن وقت و دیگری انجام فعالیت های وقت گیر است .
متاسفانه این فعالیت های وقت گیر که موجب هدر رفتن وقت می شوند خیلی زود به عاداتی در زندگی تبدیل می گردند که بدون توجه شاید هر روز آن ها را انجام دهیم بنابر این اگر می خواهید موفقیت بیشتری به دست آورید، باید این عادت های وقت کش را بشناسید و در صدد ترک آن ها بر آیید.در این بخش به معرفی 4مورد از این فعالیت ها می پردازیم.
عدم رسیدن به موفقیت به علت انجام این فعالیت ها
حذف فعالیت های وقت گیر از زندگی وزمره سبب می شود تا وقت بیشتری را صرف کارهای مهم کنیم و با کمبود وقت در طی روز مواجه نشویم تا روز به روز بیشتر به سمت موفقیت گام برداریم . لازم است است این فعالیت های وقت گیر را بشناسید وآن ها را ترک کنید . 7 مورد از مهم ترین این فعالیت ها عبارتند از :
- 1نه» نگفتن مانع رسیدن به موفقیت
همیشه بله گفتن یا هیچوقت نه نگفتن از عادات غلطی است که می تواند وقت شما را هدر دهد و باعث تاخیر در انجام کارهای مهم و پروژه شما شود و از میزان بهره وری شما بکاهد ، در نتیجه سبب شود که از موفقیت دور شوید. در بسیاری از مواقع در زمان های کاری پیش می آید که کسی انجام کاری را از شما میخواهد و اگر نتوانید به او نه بگویید باید وقت زیادی را صرف این کارهای نامرتبط به پروژه ی اصلی خود کنید پس اگر می خواهید به هدفتان نزدیک شوید سعی کنید خیلی راحت و با دلایل قانع کننده به شخص دیگری که از شما انجام کاری را می خواهد نه بگویید.
- 2انجام همه کار ها با هم از دلایل نرسیدن به موفقیت
برخی از افراد دوست دارند همه کارها را خودشان انجام دهند و به این شیوه اشتباه اصرار می ورزند اما باید بدانند این کار از کارهایی است که شما را از هدفتان دور می سازد زیرا برخی از کارهای غیر مهم را می توان به افرادی سپرد که در آن زمینه تخصص دارند و وقت خود را صرف کارهای مهم نمود تا به هدف و موفقیت نزدیک ترشوند. بهتر است این عادت غلط را ترک کنید و کاری که در آن بهترین نیستید را به شخصی دیگر بسپارید و خودتان روی مسولیت های مهم تری که نیاز به توجه بیشتردارند تمرکز کنید یا اینکه آن کار های ریز را در وقت آزاد خود انجام دهید.
- 3نامنظم بودن باعث نرسیدن به موفقیت می شود
بی نظمی در محل کار سبب می شود که در مواقع لزوم نتوانید به وسایلتان دسترسی داشته باشید و وقت زیادی را صرف پیدا کردن وسایل مورد نیاز کنید و در نتیجه نتوانید کارتان را در زمان مشخص به پایان برسانید و از رسیدن به هدفتان باز بمانید.
نامنظم بودن برگه های مورد نیاز و مهم، پرسیدن دائم اطلاعات کلیدی و مهم و همچنین فراموش کردن انجام وظایف تا لحظات آخر نمونه از این نامنظمی ها هستند. شما می توانید با کمی نظم دادن به محیط کارتان از این بی نظمی ها جلوگیری کنید.
- 4نرسیدن به موفقیت با حواس پرتی های دائمی
کلید واژه ها : موفقیت
نظر دیگران