• روابط عمومی و امور آگهی ها : 03135544027
  • iranpour@presssimayeshahr.ir : ارتباط مستقیم با مدیر مسئول

روزنامه اقتصادی ، اجتماعی سیمای شهر

پنجشنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ March 28 , 2024
SIMAYESHAHR PRESS
آزاد راه

پایان خردادماه ۱۴۰۰؛

افتتاح بخش مهم آزادراه اصفهان - شیراز

  • ۲/۰۱/۰-۷۲۸
  • کد خبر : 55
مجری‌ آزادراه‌های مرکز و جنوب کشور با اشاره به مراحل پیشرفت آزادراه ایزدخواست- شیراز گفت: آزادراه ایزدخواست - شیراز با پیشرفت ۸۵ درصدی خرداد سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و با افتتاح آن، بخش مهم آزادراه اصفهان-شیراز تکمیل خواهد.

 

 

 علیرضا صلواتی با اشاره به روند تکمیل آزادراه ایزدخواست- شیراز و فعالیت‌های شبانه‌روزی برای افتتاح این آزادراه اظهار داشت: خوشبختانه تکمیل و ساخت آزادراه ایزدخواست- شیراز که بخش مهمی از آزادراه اصفهان- شیراز به شمار می‌رود، در حال حاضر روند خوب و پرسرعتی را دنبال می‌کند و ما با جدیت پیگیر تکمیل و بهره‌برداری هرچه سریعتر این آزادراه هستیم.

وی با تشریح جزئیات آزادراه ایزدخواست- شیراز افزود: در راستای تکمیل هرچه سریع‌تر این آزادراه، اجرای آن در ۷ قطعه در حال انجام است که هر یک از قطعات پیشرفتی بیش از ۸۰ درصد و در مجموع کل آزادراه ایزدخواست- شیراز ۸۵ درصد پیشرفت داشته و تلاش ما این است که این روند همچنان با قوت ادامه یافته و این آزادراه تا خرداد ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

کشور ادامه داد: طول مسیر آزادراه ایزدخواست- شیراز ۲۲۴ کیلومتر است که با افتتاح آن ۱۳۰ کیلومتر در مسیر و ۲ ساعت در زمان سفر از اصفهان به شیراز صرفه جویی خواهد شد که مزایای بسیاری را در سطح ملی به همراه خواهد داشت.

وی با برشمردن مزایای تکمیل آزادراه ایزدخواست- شیراز خاطر نشان کرد: کاهش قابل توجه خسارات و هزینه‌های تصادفات جاده‌ای و استهلاک خودروهای عبوری در طول بهره‌برداری، افزایش ایمنی و کاهش تعداد کشته‌ها و تلفات جاده‌ای کشور به تعداد ۵۵۰ نفر در سال، صرفه‌جویی ۷۰۰ میلیارد تومانی در سال نخست بهره‌برداری، کاهش مصرف سوخت به میزان سالانه ۱۳۶ میلیون لیتر و ... از جمله مزایای این آزادراه است.

صلواتی با بیان این که در حال حاضر نزدیک به ۲۵۰۰ کیلومتر آزادراه در کشور وجود دارد یادآور شد: با احداث آزادراه ایزدخواست- شیراز سهم استان فارس از طول آزادراه های در حال بهره برداری کشور به ۱۰ درصد کشور می‌رسد، سطح ایمنی، کیفیت ساخت و کیفیت زیرساخت‌ها در این استان افزایش می‌یابد و در صنعت گردشگری این استان نیز موثر خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت احداث این آزادراه اضافه کرد: همچنین با تکمیل آزادراه ایزدخواست- شیراز، اتصال شمال به جنوب کشور با شبکه آزادراهی بهبود می‌یابد.


کلید واژه ها : آزادراه آزادراه_اصفهان_شیراز


نظر دیگران

ارسال نظر