• روابط عمومی و امور آگهی ها : 03135544027
  • iranpour@presssimayeshahr.ir : ارتباط مستقیم با مدیر مسئول

روزنامه اقتصادی ، اجتماعی سیمای شهر

پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ May 01 , 2024
SIMAYESHAHR PRESS
میوه

رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش شهرستان اصفهان:

قدرت خرید مردم بین 2 تا 3 کیلو میوه

  • ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
  • کد خبر : 61
رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه در آستانه شب قیمت میوه عید همچنان بالا است، گفت: مردم قدرت خرید چندانی ندارند، در این شرایط میزان خریدهای شب عید آنها بین ۲ تا ۳ کیلو میوه است.

 نوروزعلی اسماعیلی با اشاره به اینکه در آستانه شب عید کمبود میوه نداریم، اظهار کرد: اگرچه در روزهای گذشته قیمت موز در بازار کاهش یافته بود، اما امروز موز گران تر شد و در حال حاضر قیمت انواع موز بین ۳۰ تا ۳۴ هزار و ۵۰۰ هزار تومان در سطح عرضه به مردم فروخته می شود.

وی با بیان اینکه کمبودی در تامین مرکبات نداریم، افزود: امروز در بازار اصفهان قیمت پرتقال تامسون درجه یک بین ۱۰ تا ۱۶ هزار تومان، پرتقال جنوب بین ۱۸ تا ۲۲ هزار تومان، سیب درختی بین ۱۰ تا ۱۶ هزار تومان، خیار اصلاح شده اصفهانی بین ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان و کیوی بین ۱۸ تا ۲۲ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش شهرستان اصفهان به قیمت سبزیجات اشاره کرد و گفت: امروز قیمت سبزی خوردن با ریحان ۱۰ هزار تومان، گوجه بین ۴ تا ۶ هزار تومان، هویج بین ۴ تا ۶ هزار تومان، سیر ۵۳ هزار تومان، لیموترش ۱۸ هزار تومان و نارنج ۷ هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در آستانه شب قیمت میوه عید همچنان بالا است، گفت: مسئولان اگر تصمیمی برای تنظیم بازار میوه داشتند باید از نیمه سال برای این ایام عید برنامه ریزی می کردند، نه اینکه طی یک ماه گذشته به دنبال تنظیم بازار باشند.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه مردم قدرت خرید چندانی ندارند، تصریح کرد: در این شرایط خریدهای شب عید آنها بین ۲ تا ۳ کیلو میوه است، درحالیکه سال های گذشته بیشتر خرید می کردند.

وی همچنین یادآور شد: دولت برای تنظیم بازار میوه، پرتقال و سیب را به قیمت دولتی در فروشگاه های کوثر توزیع می کند.

رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش شهرستان اصفهان با تاکید بر اینکه به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، کمبودی برای میوه در روزهای پایانی سال و ایام نوروز نخواهیم داشت، پیش بینی کرد: بعد از عید با افزایش دمای هوا، با افزایش میوه در سطح عرصه و کاهش قیمت آن مواجه شویم.

وی با بیان اینکه با توجه به برخی تخلفات، گشت های نظارت و بازرسی اتحادیه فعال است، توضیح داد: تا پایان اسفند ماه روزانه حدود ۱۰ اکیپ بازرسی میوه در سطح شهر اصفهان فعال هستند و این بازرسی ها در ایام نوروز ادامه دارد، از سوی دیگر میوه فروشان ملزم به نصب درج قیمت میوه هستند.


کلید واژه ها : میوه گرانی

    ایسنا

نظر دیگران

ارسال نظر