• روابط عمومی و امور آگهی ها : 03135544027
  • iranpour@presssimayeshahr.ir : ارتباط مستقیم با مدیر مسئول

روزنامه اقتصادی ، اجتماعی سیمای شهر

شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ April 20 , 2024
SIMAYESHAHR PRESS
سد زاینده رود

معاون شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اعلام کرد؛

خالی بودن ۸۷ درصد سد زاینده‌رود

  • ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
  • کد خبر : 65
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر ذخیره مخزن سد زاینده رود ۲۴۰ میلیون مترمکعب است، گفت: با توجه به ذخیره سد زاینده رود و شرایط آبی اصفهان، به طور قطع هیچ برنامه ای برای توزیع آب در اصفهان در ایام نوروز نداریم.

 حسن ساسانی در خصوص آخرین وضعیت سد زاینده رود، اظهار کرد: امروز چهارشنبه ۲۷ اسفند ماه، ورودی سد زاینده رود ۴۸ مترمکعب بر ثانیه، خروجی سد ۱۴.۵ مترمکعب بر ثانیه است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ذخیره مخزن سد زاینده رود ۲۴۰ میلیون مترمکعب است، گفت۱۳ درصد سد زاینده رود آب دارد و ۸۷ درصد سد خالی است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به وضعیت بارش های حوضه زاینده رود در ایستگاه چلگرد، توضیح داد: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۷۴۰ میلیمتر بارش در این حوضه ثبت شده است که این میزان در سال گذشته ۸۱۳ میلیمتر و در میانگین بلندمدت ۱۰۵۸ میلمتر بود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر میزان بارش های حوضه زاینده رود نسبت به سال گذشته ۹ درصد و نسبت به متوسط بلندمدت ۳۰ درصد کاهش بارش داشته ایم.

ساسانی درباره اینکه زاینده رود نوروز باز می شود یا خیر؟ تصریح کرد: با توجه به ذخیره سد زاینده رود و شرایط آبی اصفهان، به طور قطع هیچ برنامه ای برای توزیع آب در اصفهان نداریم.

وی با اشاره به سال های گذشته که در ایام نوروز زاینده رود باز بود، گفت: در سال های گذشته به دلیل توزیع آب در بخش کشاورزی، زاینده رود در نوروز جاری بود، اما اکنون با توجه به نبود بارش های مناسب و کاهش شدید ذخیره سد زاینده رود، هیچ تصمیمی برای رهاسازی آب در زاینده رود برای این ایام نداریم.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان تصریح کرد: با توجه به شرایط آبی اصفهان، صرفه جویی در مصارف شرب، بهداشت و صنعت ضرورت دارد.

وی با پیش بینی سال آینده، گفتمتاسفانه سازمان هواشناسی بارش های فروردین ماه ۱۴۰۰ را کمتر از نرمال پیش بینی کرده است.

 


کلید واژه ها : سدزاینده_رود زاینده_رود

    ایسنا

نظر دیگران

ارسال نظر