• روابط عمومی و امور آگهی ها : 03135544027
  • iranpour@presssimayeshahr.ir : ارتباط مستقیم با مدیر مسئول

روزنامه اقتصادی ، اجتماعی سیمای شهر

جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ April 26 , 2024
SIMAYESHAHR PRESS
عیدانه

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان خبر داد :

چهار باغ با ویژه برنامه عیدانه به استقبال بهارمی رود

  • ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
  • کد خبر : 66
در آستانه نو شدن سال کهنه، رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان، از اجرای ویژه برنامه «عیدانه، استقبال از بهار»، همراه با بهاری‌خوانی و خیمه‌شب‌بازی در گذر چهارباغ خبر داد.

 احمد رضایی دارافشانی اعلام کرد: آیین‌های بهاری خوانی و نوروز خوانی از سالهای دور در فرهنگ ایرانی برقرار بوده است. ما نیز هر ساله شاهد اجرای برنامه‌هایی برای استقبال نوروز هستیم که بیشتر آنها حول محور نمایش‌های آیینی و سنتی می چرخد و به صورت نمادین، نشان دهندۀ ورود عمو نوروز و رفتن ننه سرماست.

وی ادامه داد: امسال نیز به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و معاونت اجتماعی این سازمان، با برنامه‌های ویژه‌ای چون خیمه شب‌بازی و نغمه پردازی عروسکی، شاهد حضور ننه سرما، عمو نوروز و مبارک در گذر چهارباغ خواهیم بود.

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، با اشاره به حضور نوروز خوان ها در گذر چهارباغ، افزود: با توجه به شیوع کرونا در سال جاری به منظور پاسداشت تلاش کادر درمان در عرصه سلامت، یک ابر عروسک از پرستاران (مدافعان سلامت) تهیه شده که در برنامه «عیدانه، استقبال از بهار» حضور دارد.

رضایی دارافشانی، با بیان اینکه چهارباغ به عنوان گذر فرهنگی و مرکزی، پایلوت اجرای این رویداد در نظر گرفته شده و در مناطق مختلف نیز برنامه هایی به این شکل برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در این عیدانه، عمو نوروز و ننه سرما با نغمه پردازی هر روز از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در گذر چهارباغ و خیابان های سطح شهر به استقبال بهار رفته و در مناطق مختلف حرکت می‌کنند.

وی گفت: یکی از زیبایی‌های نوروز آیین‌های پیش از آن بوده و از این رو با تکمیل و بازآفرینی قطعه پازل گمشده آئین‌های پیش از نوروز به واسطه اجرای این مجموعه برنامه‌ها، سعی شده تا فضای شادی و نشاط برای شهر و شهروندان فراهم شود.


کلید واژه ها : عیدانه نوروز بهار

    ایسنا

نظر دیگران

ارسال نظر