• روابط عمومی و امور آگهی ها : 03135544027
  • iranpour@presssimayeshahr.ir : ارتباط مستقیم با مدیر مسئول

روزنامه اقتصادی ، اجتماعی سیمای شهر

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ March 29 , 2024
SIMAYESHAHR PRESS
تعطیلی اصناف

رئیس اتاق اصناف اصفهان:

بانک ها، چک‌های مغازه‌های بسته را برگشت می‌زنندبانک ها، چک‌های مغازه‌های بسته را برگشت می‌زنند

  • ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
  • کد خبر : 76
رئیس اتاق اصناف اصفهان با انتقاد از اینکه اکنون بانک ها، شهرداری ها، مراکز حمل و نقل عمومی، دفاتر پیشخوان دولتی و . به عنوان مراکز تجمعی بزرگ و عامل گسترش کرونا باز هستند، گفت: در حالی که اصناف تعطیل هستند و بانک ها، چک های کسبه را برگشت می زنند.

 رسول جهانگیری درباره باز بودن بسیاری از مغازه های گروه ۲، ۳ و ۴ با وجود وضعیت قرمز اصفهان به لحاظ شیوع کرونا، اظهار کرد: این موضوع بزرگ بینی است و گاهی مردم اطلاعی ندارند که در گروه یک کدام رسته ها قرار دارند.

وی تاکید کرد: وضعیت تمکین اصناف در این تعطیلی ۱۰ روزه نسبت به تمام کشور بهتر است، بازار اصفهان و تمام پاساژهای اصفهان از سه شنبه هفته پیش تعطیل است. همچنین بالای ۹۰ درصد مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ تعطیل هستند، البته در هر صنف و رسته ای افراد قانون گریزی وجود دارند که با آنها برخورد می شود.

رئیس اتاق اصناف اصفهان در پاسخ به این سوال ایسنا که آیا دفاتر مشاوران املاک و پارچه فروشان و لباس فروشی ها نیز در گروه یک قرار دارند؟ توضیح داد: این مشاغل در گروه یک قرار ندارند و به طور حتم با آنها برخورد می شود.

وی درباره اینکه با وجود قرمز بودن اصفهان، پارچه فروشان خیابان ابن سینا، عبدالرزاق و بسیاری از مغازه های سبزه میدان اصفهان هنوز باز هستند، تصریح کرد: امروز به رئیس اتحادیه پارچه فروشان اصفهان در این باره تذکر داده ام.

جهانگیری گفت: اگر مغازه ای در این سه گروه باز باشد ابتدا تذکر داده می شود و در صورت تکرار، فورا پلمب خواهد شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه با وجود وضعیت قرمز اصفهان و اعتقاد بر رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا، مخالف بستن اصناف هستم، تصریح کرد: مهمترین دلیل اوج گیری ویروس کرونا سفرهای نوروزی و ارتباطات و دورهمی های خانوادگی بود، باید توجه داشت که تا پیش از نوروز تمام کسبه فعال بودند و موج چهارم کرونا شکل نگرفت، از سوی دیگر میزان انتقال کرونا براساس اعلام وزارت بهداشت از طریق اصناف ۱۰ درصد است و ۹۰ درصد عامل انتقال ویروس، بخش های دیگر است.

رئیس اتاق اصناف اصفهان توضیح دادامروز اصناف را به عنوان تابلو اعلام خطر، بلند می کنند و معتقدند اصناف ویترین شهر هستند و زمانی که این ویترین بسته باشد، مردم بابت شیوع کرونا احساس خطر می کنند.

وی با انتقاد بر اینکه متاسفانه اصناف در شرایط فعلی کرونا، تاوان اعلام خطر را پس می دهند، گفت: بهتر بود برای کنترل روند بیماری کرونا در کشور، دولت از روز شنبه تا جمعه این هفته را تعطیل سراسری اعلام می کرد.

جهانگیری تصریح کرد: در حال حاضر بانک ها، شهرداری ها، مراکز حمل و نقل عمومی، دفاتر پیشخوان دولتی و ... به عنوان مراکز تجمعی بزرگ و عامل گسترش کرونا باز هستند.

وی گفتمتاسفانه در حالی که اصناف تعطیل هستند، بانک ها، چک های کسبه را برگشت می زنند که با این کار ضربه بزرگی به اقتصاد کشور وارد خواهد شد.


کلید واژه ها : کرونا اصناف تعطیلی تعطیلی-اصناف چک

    ایسنا

نظر دیگران

ارسال نظر